Oferta K3R SI S.C. obejmuje szeroki zakres technologii i przedsięwzięć informatycznych:
- konfiguracja i organizacja sieci informatycznej (intranet),
- sieci ethernet 10 / 100 / 1000 Mbps,
- sieci radiowe,
- sieci światłowodowe,
- instalacja i konserwacja stacji roboczych Windows,
- montaż, modernizacja, naprawa komputerów PC,
- instalacja, konfiguracja i konserwacja systemów Windows XP/Vista/7
- instalacja, konfiguracja i konserwacja serwerowych systemów operacyjnych,
- - Linux (RedHat, Centos, Debian),
- - Unix,
- - Windows server 2003 / 2008,
- instalacja, konfiguracja i administracja serwerami baz danych,
- - Informix,
- - MsSQL,
- - PostgreSQL,
- - MySQL,
- instalacja, konfiguracja i administracja serwerami aplikacji i serwerami plików,
- dostęp do sieci Internet, proste przełączniki / routery dostępowe, dostępowe serwery linux będące jednocześnie serwerami poczty internetowej, zaawansowane routery dostępowe (BGP),
- instalacja i konfiguracja serwerów www,
- opracowywanie firmowych stron www,
- organizacja pracy grupowej,
- współdzielenie plików w ramach grup roboczych,
- firmowy serwer pocztowy,
- firmowy serwer faksowy,
- projektowanie, opracowywanie i wdrażanie aplikacji informatycznych,
- wdrażanie i administrowanie informatycznymi systemami wspomagającymi zarządzanie,
- codzienna obsługa użytkowników firmowej sieci informatycznej,
- zagadnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego,
- - ochrona antywirusowa,
- - zabezpieczenie przed nieupoważnionym dostępem z Internetu,
- - bezpieczny dostęp do wewnętrznej sieci firmy z zewnątrz,
- polityka bezpieczeństwa i ochrony danych,
- - środki ochrony sprzętu informatycznego,
- - środki ochrony w ramach oprogramowania systemowego,
- - środki ochrony w ramach oprogramowania użytkowego,
- - organizacyjne środki ochrony,
- - kontrola systemu informatycznego.
Powyższe usługi informatyczne firma może realizować i realizuje w formie jednorazowych zleceń, lecz niebagatelne znaczenie dla efektywności i jakości świadczonych usług ma dobra znajomość infrastruktury informatycznej klienta, jego oczekiwań i potrzeb, do czego najlepszym środkiem jest stała współpraca pomiędzy firmami, na przykład w formie umowy outsorcingowej.
Umowa na opiekę nad systemem komputerowym (i informatycznym) klienta jest rozwiązaniem korzystnym dla obu stron. Klient ma zapewniony profesjonalny poziom obsługi informatycznej przy niskim poziomie kosztów, a K3R SI S.C. stabilnego klienta, którego może obsługiwać w sposób efektywny, a działania rozwojowe planować z wyprzedzeniem, adekwatnie do potrzeb.
Argumenty przemawiające za takim rozwiązaniem pokazują, iż budowa ścisłych wzajemnych relacji jest niezbędna w przypadku stale i szybko rozwijających się technologii informatycznych i ich coraz bardziej zaawansowanych technicznie zastosowań biznesowych.